Derby & Study time - Reisverslag uit Vanderbijlpark, Zuid-Afrika van Milo Janssen - WaarBenJij.nu Derby & Study time - Reisverslag uit Vanderbijlpark, Zuid-Afrika van Milo Janssen - WaarBenJij.nu

Derby & Study time

Door: Milo

Blijf op de hoogte en volg Milo

24 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Vanderbijlpark

Het was toch wel weer eens tijd voor een verslag! Daarom zullen we is ingaan op wat er de afgelopen tijd is gebeurd.

Als eerste hebben we de grootste Derby meegemaakt die Zuid-Afrika te bieden heeft op voetbal gebied (zie foto’s). Een wedstrijd tussen de Orlando Pirates en de Kaizer Chiefs. Zeg maar Ajax – Feyenoord x 10 maar dan zonder geweld. Het stadion was Soccer City. Hetzelfde stadion als waar de WK-finale is gespeeld in 2010.. (de teen van Iker Casillas kwam weer boven drijven). Maar dat mocht de sfeer niet drukken. Want wauw wat was de sfeer mooi! En niet zoals in Nederland dat de fans van verschillende teams van elkaar gescheiden zitten, maar nee gewoon naast elkaar. Overal mensen dansen en rare pakken aan. Alles gewoon echt op z’n Afrikaans. En een geluid dat er uit dat stadion kwam! Het was een stadion voor 90.000 mensen en ik gok dat op een paar business plekken na alles afgeladen vol zat. Iedereen een vuvuzela in de hand en lawaai maken maar. Overigens als ik ooit ergens nog een vuvuzela hoor breek ik hem doormidden. Mn oren kunnen echt niet meer aan. Het voetbal was van het niveau FC bal op het dak tegen FC knudde, een flinke knal naar voren en maar hopen dat hij ergens goed terecht valt. De enige goal kwam dan ook uit een corner (cheape corner goal zoals we dat in onze fifa groep noemen). De stand was dus 0-1 voor de Kaizer Chiefs aan het eind. En het mooiste kwam nog naderhand. Ik ben een Kaizer Chiefs fan en was omringd door Orlando Pirates fans. Iedereen gaf me een hand en feliciteerde me. Zoiets zou in Nederland dus nooit kunnen. Mooi om te zien. Ook mooi om te zien als je het stadion uit loopt dat iedereen gewoon doorgaat met een feestje bouwen en zich nergens iets van aan trekt. Heerlijk!

Daarna zijn de afgelopen weken wat lastig geweest voor me op momenten. Iedereen trouwens ook bedankt voor de berichtjes. Altijd leuk om zulke dingen te lezen! Maar met de sterfdag van mijn opa en het gemis van mijn vriendin is het toch af en toe verdomd lastig. Ik mis je lief! Maar gelukkig heb ik het de komende tijd goed druk. Studie tijd is dan echt aangebroken! Verschillende toetsen al gehad. Maar totaan de vakantie (die voor mij 18 april start) heb ik 2 grote opdrachten en 3 toetsen nog te maken. Het leuke is ook dat 1 grote opdracht en 2 toetsen samen vallen op 16 april! Oei! Oftewel dat wordt nog aanpoten. De komende periode zal het dan waarschijnlijk ook iets minder dingen beleven zijn maar wat meer richten op de studie. Daarna zal dat meer dan goed gemaakt worden met de 2 weken vakantie die we dan hebben waarin we gaan rondreizen door Zuid-Afrika. Op de planning dan:
- Kruger National park
- Graskop en alle bezienswaardigheden daar in de buurt
- Durban (surf plaats)

Dan wordt het tijd om dit blog af te ronden en toch maar weer richting de studie boeken te gaan! Ik hou jullie op de hoogte!

X Milo

  • 24 Maart 2014 - 17:23

    Anita:

    Ha Milo,
    Nu even de schouders eronder, maar wel met een schitterend vooruitzicht.
    Ik ben jaloers...
    Ik heb dit weekend net de proshow, 'n een uur durende video-opname van bijna 1.000 foto's van onze Zuid-Afrika reis afgewerkt. Als jullie weer in ons kleine Nederlandje zijn, moet je maar 'ns komen kijken met je vriendin, je ouders en je zus.
    Tjaaa, en zeker met die überslechte wifi is contact met 't thuisfront via skype gewoon onmogelijk......but, IT IS ALL AFRICA !!
    Succes met studeren.
    Groetjes, Anita

  • 24 Maart 2014 - 17:28

    Mama:

    Hoi Milo,

    Mis je je vader, moeder en zusje niet? (haha) Je mag er best bij vertellen dat je al 3 goede punten hebt gehaald. Ga zo door!

    groetjes
    mama

  • 24 Maart 2014 - 17:30

    Marry Hazelaar:

    Sterkte Milo.

    Het is even doorbijten maar dan komen er beslist weer betere tijden.

    Groetjes Oma Hazelaar

  • 24 Maart 2014 - 20:27

    Petra:

    Hoi Milo

    Succes met het werken aan je opdrachten en met de toetsen die gaan komen.
    We lezen straks wel in je verslag hoe het gegaan is,maar dat komt vast wel goed.

    groeten Petra

  • 24 Maart 2014 - 20:33

    Jolanda Timmermans:

    Hey Milo,
    Lang moeten wachten op weer een reis/studieverslag; was al bang dat ik er een gemist had ;-)
    Leuk om mee te mogen lezen met je belevenissen, je bent (ongewild misschien) een goede Zuid-Afrika promotor!
    Veel succes de komende weken met al je opdrachten en toetsen! Hard werken maakt dat de tijd sneller gaat en dus dat de tijd dat je je liefie weer kunt kuffelen weer snel dichterbij komt.
    Hou je taai. Ik verheug me alweer op je volgende verslag!
    Groetjes, Jolanda

  • 26 Maart 2014 - 09:11

    Joep:

    Ha Milo,
    Wat een goede analyse zeg! Voetbalkenner!
    Mooie momenten, lastige momenten, it's all part of the 'travel game'.
    Veel succes met je studie en alvast have fun during your vaca.
    Cheers!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milo

Actief sinds 16 Jan. 2014
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 16344

Voorgaande reizen:

22 Januari 2014 - 01 Juli 2014

5 maanden Zuid-Afrika!

Landen bezocht: