Examen tijd! - Reisverslag uit Vanderbijlpark, Zuid-Afrika van Milo Janssen - WaarBenJij.nu Examen tijd! - Reisverslag uit Vanderbijlpark, Zuid-Afrika van Milo Janssen - WaarBenJij.nu

Examen tijd!

Door: Milo

Blijf op de hoogte en volg Milo

22 Mei 2014 | Zuid-Afrika, Vanderbijlpark

Daar gaan we dan, erop of eronder! Examen tijd is hier!

De afgelopen weken stonden vooral in het teken van punten terugkrijgen en leraren die de laatste stof doorgeven en je vervolgens vrij geven om te gaan leren voor de examens. (studenten en vrije tijd is de perfecte combinatie toch?)

De laatste les in Zuid-Afrika heb ik inmiddels gehad en de voorbereidingen op de examens zijn in volle gang. 1 examen heb ik ondertussen al gehad en dat vak is zo goed als afgesloten. De rest van mijn examens zal volgende week volgen (26,29 en 31 mei). Na deze week van tussen boeken leven ben ik als het goed is klaar met school hier(afkloppen en hopen op geen herkansing dus!). Op dat moment is het nog 2 weken wachten op de resultaten om vervolgens nog 2 weken te gaan genieten van dit mooie land.

Zoals ik in mijn vorige blog had verteld zwem ik inmiddels bij de ‘Vanderbijlpark Titans’. En ik wordt nog steeds elke training afgebeuld waar je bang van wordt. Het mooie is wel dat ik zelf begin te voelen dat de trainingen effect hebben en het toch allemaal wat makkelijker begint te worden. Al blijft een training van 3 uur of van 6,5 km een aanslag en ben ik blij als ik de wandeling naar huis nog haal zonder ergens in een greppel te belanden (pas 2x gebeurd). Ik geniet er wel immens van en misschien mag ik binnenkort ook hier krachttraining gaan geven. (de zwemmers van WZV weten dit allemaal wel, maar ik geef in Nederland altijd 1x per week ‘landtraining’. Combinatie van hardlopen en kracht oefeningen) Toen ik dat dus vertelde aan de coach hier kwam gelijk de vraag of ik dat hier ook zou willen doen. Nou zoiets hoef je mij geen 2x te vragen. Als ik ergens van geniet is het zoiets wel! Oftewel de komende tijd zal ik ook is wat Zuid-Afrikanen af gaan beulen in plaats van zij alleen mij.

Dat was voor nu even een korte update hoe het er nu voor staat en spreek jullie weer na de examens!

X Milo

  • 22 Mei 2014 - 19:46

    Anita:

    Succes met jullie examens, nog even "de schouders eronders ;-)
    Wij beginnen hier ook langzaam met "aftellen".....haha
    Groetjes, Anita.

  • 22 Mei 2014 - 20:55

    Mama:

    Inderdaad, veel succes met de exames en als het gaat zoals de tot nu toe is gegaan (allemaal goede punten) dan zit het wel snor.....
    groetjes mama

  • 23 Mei 2014 - 13:14

    Jolanda:

    Milo,
    Heel veel succes met de laatste (zware?) loodjes!
    En daarna: genieten!
    groetjes uit Sittard

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milo

Actief sinds 16 Jan. 2014
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 16327

Voorgaande reizen:

22 Januari 2014 - 01 Juli 2014

5 maanden Zuid-Afrika!

Landen bezocht: